Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Amit mindenki elfelejt megkérdezni a honlapkészítés során...


Te már megfogalmaztad? Esetleg megkérdezted a vevőidet? Vagy eleve tudod?
 

Mindenki tudja a választ, de már senki sem emlékszik a kérdésre……
Javában készül a honlap: a grafikus hangolja az arculatot, az igazgató válogat a tervek közül, a marketinges írja a szövegeket, a programozó felel a funkciókért, izzik a munka a kezek alatt. Micsoda idilli és egyben izgalmas kép, bizonyára már a Te cégednél is volt hasonló helyzet. Kész az 1.0-s verzió, mindenki elégedett, haladunk! Aztán egyszer csak megkérdezi a … ki is? - Bárki legyen is az, ő a legokosabb. Mert van egy kérdés, ami ott izzik a felszín alatt, melyet a munka kezdete előtt kell(ett volna) feltenni, és tapasztalataim szerint erről gyakran elfelejtkeznek a cégvezetők, pedig ez az a kérdés, melyre az egész honlapkészítés során egyértelmű és azonnali választ kellene tudni adni!

Az első és legfontosabb kérdés
Tehát: "Mire is ad megoldást a honlapunk? Miért fognak ellátogatni a honlapunkra az emberek? Milyen problémára, kérdésre fognak választ, megoldást keresni nálunk?"
Ennek a kérdésnek kell(ene) ott lenni a vezetők fejében, mikor válogatnak, irányt adnak, terveznek, a szövegírók fejében, mikor írják a szöveget, a programozók agyában, mikor tervezik a funkciókat.
Ahogy én tapasztalom, ez legkevésbé sincs így. Mire kell tehát odafigyelned a honlaptervezés során, hogy a látogatók Nálad valódi válaszokat találjanak a problémáikra?

Már megint minden a vevő miatt van!
Igen, a honlapunknak nem a mi saját igényeinket kell kielégíteni, nem az a cél, hogy tetszetősebb, korszerűbb legyen a konkurens cég honlapjánál, nem az a cél, hogy a barátaink megdicsérjék, és nem az a cél, hogy a programozónk minél látványosabban bizonyítsa a rátermettségét a sok animációval. A honlap (is) a vevőért van.

Hogyan viselkednek a látogatók?
Kutatások bizonyítják, hogy az interneten való időtöltésünk kétféle lehet: passzív illetve aktív. A passzív esetben olvasgatunk, információt szerzünk, játszunk, igyekszünk eltölteni az időt.
A másik esetben viszont aktívak vagyunk, valamilyen céllal böngészünk. Ez az a terület, ahol a legtöbb cég várja a betérőket. Itt azonban megfigyelhető, hogy a potenciális vevők egy bizonyos probléma megoldását keresik az interneten. Ez a probléma az, amire megoldást kell adni a honlapodnak!

A vevők válaszokat, megoldásokat keresnek a problémáikra!
Klímát, medencét telepítenék? Nyaraláson gondolkozok? Fáj a fogam vagy érdekes kiütések vannak a lábamon? Keresek egy könyvet, egy boltot, egy pszichológust, egy marketingtanácsadót? Mindegy is, a lényeg az, hogy valamilyen problémára keresem a választ.
Ezt a kérdést és az erre adott választ tegyük a honlapunk elkészítésekor a középpontba! A többi mind ez után következzen!

A vevő nem tanulmányoz, hanem átolvas!
A másik ide vágó kutatási megfigyelés pedig az, hogy a böngészők a megoldások keresése közben nem olvassák el betűről betűre a talált szövegeket, hanem csak átolvassák azokat. Ez a másik szempont, melynek meg kell felelned, mikor honlapépítésbe vagy felújításba kezdesz. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell értelmes mondatokban fogalmaznod, hanem inkább azt, hogy vezesd az olvasó tekintetét. Irányítsd a megfelelő kulcsszavakra és válaszold meg előre az esetlegesen felmerülő kérdéseit!

Legyél könnyen elérhető!
Ne rejtsd el az árakat, a garanciális feltételeket, a címet, telefonszámot, a megrendelési lehetőségeket. Tehát ne magadat próbáld bemutatni, mint egy partin, hanem a keresett igényre, problémára adj olyan választ, hogy ha valaki rátéved a honlapodra, azt érezze, hogy nem kell tovább menni, itt maradéktalanul megkapja, amit keres.

A Te honlapod milyen problémát old meg?

A mi honlapunk például segít Neked abban, hogy a vevő szemszögéből nézve, valós adatokra alapozva építsd újra a marketingedet vagy akár az egész cégedet.