Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Barátunk, a Google Analytics


Tévedés ne essék, a honlapok célja nem Önnön nagyságunk/cégünk/márkánk felmagasztalása, istenítése, hanem (bármilyen furcsa is) a felhasználók kiszolgálása. Ezt sokszor nehéz megállni, mert valahogy mindannyian magunkat szeretnénk promotálni és lázasan igyekszünk, hogy bebizonyítsuk, mi vagyunk a legjobbak, mi vagyunk a legjobb választás. Igen, ez így is van, DE előbb azt kell megnéznünk, hogy mit akar a vevő!...>>>


Nem biztos, hogy hosszasan olvasna az élettörténetünkről, vagy a cégünk hatalmas fejlődéséről, viszont lehet, hogy érdekelné a termék, amit forgalmazunk, az eljárás, amit kínálunk, vagy a szolgáltatás, melyet elvégzünk! Fontosak a vállalati bulik képei, a díjátadókon, konferenciákon való szereplés részletei, de inkább kerüljön főszerepbe a termék, az ajánlat, a szolgáltatás! Milyen paraméterei vannak, hogy készült, hogy kell használni, hogyan kell megrendelni? Milyen garanciákat vállalunk, hogyan lehet megrendelni, és nagyon fontos, mennyibe kerül, hogy lehet fizetn? Ezek az általános, de annál fontosabb információk nagyon is érdeklik a honlaplátogatókat.

A saját honlapunkat látogatók viselkedésének detektálására ott van az ingyenes és kiváló eszköz: a Google Analytics. Ez megmutatja a holnapunkat böngészők szokásait, viselkedését. Ahhoz, hogy tényleg felhasználóbaráttá váljon a honlapunk, érdemes néhány alapjelleget megnézünk az Analyticsben:

1) ESZKÖZÖK ARÁNYA

Avagy hogy mutat a a website a mobilon? Fontos adat, hogy a felhasználók hány %-a próbálja mobilon vagy tablet-en megnyitni az oldalt. Ha ez az arány magasabb, mint 5-10%, akkor nagyon fontos mobil- és tabletbaráttá tenni az oldalt, hogy minden platformról élvezetes legyen a böngészés!

2) HŐTÉRKÉP

 A hőtérkép nem más, mint egy vizuális kép a leggyakrabban kattintott elemekről az adott oldalon. Igen, igazi hőtérkép az oldalról – létezik ilyen. Ez jól mutatja, hogy hova mennyit kattintanak a látogatóink. Érdemes a sokat kattintott részre tenni a vezérüzeneteinket!

3) DEMOGRÁFIA

Kik az online-látogatók? Férfiak vagy nők? 18-25 évesek vagy inkább 45-54? TV-sorozat rajongók vagy komoly üzletemberek? Ezt is be lehet és kell is állítani a Google Analyticsben! Később még jól jöhet, hiszen az üzeneteink megfogalmazása sokszor fontosabb, mint maga az üzenet! Például a magánklinikák oldalait inkább a családjuk egészésgéért aggodó feleségek, anyák olvasgatják, ezért érdemes ezeket  a szempontokat mind a dizájban, mind a megfoglalmazásban figylemebe venni: Pl.: Önnek a prosztataszűrést ajánljuk helyett az Ön férjének a prosztataszűrést ajánljuk.

4) ÉRTHETŐ, EGYSZERŰ ÜZENETEK

A legegyszerűbben megnézhető két adat: hány percig olvasták a honlapunkat és hány oldalt nyitottak meg. Innen láthatjuk, hogy hány percünk van meggyőzni a vevőket arról, hogy a mi márkánkat válasszák. Többnyire másodpercek, jobb esetben is maximum 2-3 perc. Ennyi időnk van, használjuk ki!

A Google Analytics ezenkívül még rengeteg hasznos adatot szolgáltat, de a lényeg, hogy ne magunkból, hanem a felhasználóból induljuk ki a honlap megtervezésekor! Sőt, uram bocsá’ nézzük át alaposan a konkurens oldalakat, hátha ők is tudnak valamit a vevőikről, akik majdnem a mi vevőink is.