Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Így csináld! Google Analytics gyorstalpaló


Ha tudni szeretnéd, hogy ki, mikor, honnan látogat a honlapodra, ott mennyi időt tölt, mit néz meg, akkor itt a válasz. A honlapon való látogatásokat folyamatosan figyeli a Google ingyenes programja az Analytics...>>>

 


A program aktiválásához először is szükségünk lesz egy Gmail-os e-mail fiókra, egy @gmail.com végű mailcímmel, ez kb. két perc alatt létrehozható. Ha ezzel megvagyunk, azonnal aktiválhatunk egy Analytics fiókot, mely a már elkészült Gmail-os mailcímre épül. Ha követjük a magyar nyelvű lépéseket, gyorsan eljutunk arra a pontra, ahol a szoftver felkínál egy ún. követőkódot.

Ezután nem kell mást tennünk, mint a felkínált kódot kimásoljuk és a meglevő honlapunk forráskódjába beillesztjük. Fontos, hogy minden aloldalba külön-külön bemásoljuk, hogy a látogatók minden tevékenységét követni és elemezni tudjuk majd.

Nézzük, a teljesség igénye nélkül, milyen fontos információkat gyűjthetünk ki az Analyticsból:

  • Látogatók száma
    Ez egy kardinális kérdés, hogy hányan, milyen napszakban jöttek az oldalunkra.
     
  • Látogatások ideje
    Tudnunk kell, hogy mennyi időt töltenek el az oldalunkon a látogatóink. Általában 1-3 perc között szokott lenni ez az érték. Nyilvánvaló célunk, hogy ezt az időt minél magasabbra tornázzuk. Ezért is fontos az egyedi tartalom elhelyezése az oldalon, valamint a folyamatos frissítések, új tartalmak megosztása, hogy folyamatosan legyen mit “olvasni” a visszatérőknek is.
     
  • Eszközmegoszlás
    Ez azt mutatja, hogy hogyan oszlik meg a hagyományos asztali számítógépről böngészők aránya a mobiltelefonról, tabletekről böngészökhöz képest. A trendek a mobil és tabletes látogatások arányának folyamatos növekedését mutatják, ami egyértelműen követeli a honlapok fejlesztését a tablet és mobil irányba. Ezek az úgynevezett reszponzív oldalak, melyek minden eszközről “kézre esnek”.
     
  • Látogatók területi megoszlása
    Fővárosi vagy vidéki látogatók vannak többségben? Hogyan viszonyul egymáshoz a látogatók földrajzi eloszlása és a megrendelések földrajzi eloszlása?
     
  • Konverziók
    Az egyik, ha nem a legfontosabb adat, a konverziók (aktív cselekvés a honlapon, pl.: megrendelés, vásárlás, letöltés) mérése. Erről külön pontban írunk részletesen, de annyit érdemes már most megjegyeznünk, hogy az egyes médiumok hasznosságának rangsorolását alapvetően befolyásolja, hogy melyikről  jönnek nagyobb mértékben a megrendelések, hírlevélfeliratkozások, vásárlások.
     
  • Honlapra érkezések forrása
    Másik sokak által nézett és igényelt adat, azt mutatja, hogy melyik másik honlapról hányan érkeztek és mennyi időt töltöttek a honlapon.
     
  • Honlapon belüli mozgás
    Az utolsó most bemutatott fontos adat arról ad felvilágosítást, hogy melyik aloldalunkat nézték a legtöbben, hol találták meg a legfontosabb információkat a böngészők.

Azok az adatok, melyek a honlap látogatása során keletkeznek, sokat elárulnak arról, mit is gondolnak a vevők a cégről, egyfajta vizsga a cég online leképedőzéséről.