Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Így hirdess a Facebookon!


Előző levelünkben azt állítottuk, hogy a Facebook kiváló marketingeszköze a márkaépítésnek, ezért egyértelműen érdemes jelen lenni, és tartalmas, igényes céges profilt kialakítani a felületen. Viszont határozottan óva intettünk mindenkit attól, hogy első számú eladási piacként tekintsen bármely közösségi oldalra. Most - ennek ellenére - mégis arról lesz szó, hogyan érjük el a Facebookon, hogy minél több emberhez eljussanak a bejegyzéseink, és ily módon minél több vásárlónk legyen.

A Facebookon való hirdetés nem termékeladásról szól, hanem a céged hírnevének és márkaértékének a növeléséről. Minél több információt osztasz meg a szolgáltatásaidról, annál könnyebben alakul ki bizalom a vállalkozásod felé. Így döntéshelyzetben a potenciális ügyfeleid a konkurenciával szemben melletted fognak voksolni, hiszen a rendszeres posztolással elérted, hogy a Te céged jusson először eszükbe, ha az adott szolgáltatásról van szó.
Azonban ez sincs ingyen. A Facebook ma már egyre inkább olyan algoritmusokkal dolgozik, hogy mindenképpen haszna származzon a céges profilok tevékenykedéséből. Előnyben részesíti a magánszemélyek bejegyzéseit, így fordulhat elő, hogy egy olvasód ugyan kedveli az oldaladat, de a bejegyzéseid nem jutnak el hozzá, nem jelennek meg a hírfolyamán, csak akkor, ha az oldaladra kattint.
A közvetlen elérés ugyanis pénzbe kerül. Hirdetni kell!
Ijedelemre azonban semmi ok, van egy jó hírünk: a Facebookon viszonylag kevés anyagi ráfordítással is tudsz eredményeket elérni!

Lássuk, hogyan működik mindez 6 lépésben?!

1. Hirdesd az oldaladat!
Miután elkészítetted a céges profilod, szükséged van oldalkedvelőkre ahhoz, hogy a kommunikáció beinduljon. Az "Oldalad népszerűsítése" feliratú gombra kattintva tudod a hirdetésedet beállítani. Kiválaszthatod nem, életkor és lakóhely szerint, hogy kiket szeretnél elérni, sőt, érdeklődési körök megadásával tovább szűkítheted a kört. Érdemes jó alaposan átgondolni, hogy kikből is áll a célcsoportod, és aszerint alakítani a beállításokat. Ezután add meg, hogy egy napon mennyi összeget szeretnél a kampányodra fordítani. A Facebook ehhez fogja tartani magát, és meg is becsüli, hogy ez az összeg mennyi érdeklődőt fog elérni, és kb. mennyi új oldalkedvelésre lehet számítani.

2. Hirdesd a posztjaidat!
Nem csak magát az oldaladat népszerűsítheted, hanem az egyes bejegyzéseidet is! A poszt létrehozása után a "Bejegyzés kiemelése" gombra kattintva adhatod meg a beállításaidat. Ha már elég követője van az oldaladnak, akkor választhatod azt az opciót is, hogy csak ők lássák a hirdetésed, de van olyan lehetőség is, hogy az oldalad kedvelői és az ő ismerőseik számára jelenjen meg a posztod. Persze nyithatsz is a nagyvilág felé, és az előző ponthoz hasonlóan egyéni beállításokkal is operálhatsz. Érdemes variálgatni a beállításokat, és közben figyelni, hogy melyik verzió hoz nagyobb elérést.

3. Figyeld az eredményeket!
Itt egy kicsit álljunk is meg! Az oldaladnál az "Elemzések gombra" kattintva nyomon tudod követni a profilod statisztikáját. Hányan nézték meg, mennyien reagáltak, sőt, be tudod állítani figyelendő csatornaként a konkurenciád oldalait is. Érdemes erre is odafigyelni, és azt a hirdetési beállítást alkalmazni, ami a legsikeresebb volt az oldalad számára.

4. Hirdesd a weboldalad!
Igen, a Facebookon erre is van lehetőség. Az "Hirdetések" menüpont alatt választhatod azt is, hogy magát a honlapodat ajánlod a közösségi oldal használói figyelmébe. Így nem a Facebook-oldalad elérése fog növekedni, hanem a Facebookról a honlapodra tartó kattintások száma.

5. Hirdesd a vállalkozásod!
Ezt az opciót választva a céged székhelye környékén regisztrált Facebook-felhasználókat tudod elérni. Ha például kávézót üzemeltetsz, ez egy jó lehetőség arra, hogy a közeledben lévő emberek figyelmét felhívd a szolgáltatásodra.

6. Válaszolj az érdeklődőknek!
A hirdetések nagy valószínűséggel megnövelik az oldalad forgalmát. Válaszolj a hozzászólásokra, kérdésekre, üzenetekre! A gyors és hasznos válasz dobni fog a népszerűségeden, és a figyelem nem kerül semmibe. Szánj időt az oldalad kezelésére!
A fenti ismeretek és egy bankkártya birtokában bárki hirdetheti a saját oldalát, ám ha úgy érzed, sem affinitásod, sem időd nincs a Facebookkal törődni, bízz meg hozzáértő szakembert a profilod kezelésével. Keress olyan partnert, aki - a szövegírástól a hirdetésekig - egyben kezeli az oldaladat!