Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Online jelenlét


Facebook, Twitter, Instagram... Aki sikeres akar lenni, ott van a fogyasztó laptopján, tabletjén, telefonján és minden olyan eszközén, mely internetkapcsolattal rendelkezik. A közösségi médiának a marketing szolgálatába állítása mára nem csak opcionális, hanem kötelező...>>>


Ha már kész a honlapunk és azon folyamatosan újabb bejegyzésekkel töltődik a blog, érdemes a már előállított tartalmat a közösségi oldalakon is publikálni. Ennek jelenleg a legegyszerűbb módja a cég profiljához illő Facebook-oldal indítása. Mit jelent ez a gyakorlatban? Amellett, hogy lehet egy olyan Facebook-profilunk, melyen a cég életének fontos eseményeiről adunk hírt (különböző díjak, elismerések, rendezvények), létrehozhatunk egy olyat is, mely arról a területről közöl érdekességeket, melyen a cégünk is jelen van. Hogy kézzel foghatóbb legyen, íme egy példa. Ha a cégünk egyedi tervezésű bútorokkal foglalkozik, indítsunk design témában blogot és Facebook-oldalt, melyek mondjuk a lakás egyedi berendezési lehetőségeit mutatják be. Ezeken a felületeken pedig természetesen időnként helyet kapnának a saját termékeink is.

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy bár az átlag fogyasztó sok időt tölt az internet előtt, egy-egy poszt megtekintésére olykor csak pár másodpercet szán. Ezért a posztnak egy érdekes címmel és egy jó minőségű, vonzó képpel kell az olvasót magához csalogatni. Könnyű kereshetőséget és nagy kattintásszámot pedig a #hashtages címkézés és a kulcsszó-kiemelés biztosíthat.

Európa ezen szegletében még nem számítanak kiaknázottnak a Twitter, Tumblr, Instagram és a Pinterest kínálta lehetőségek. A Twitteren a lehető legrövidebben kell megfogalmazni a mondanivalónkat, illetve képeket is megoszthatunk. A különlegessége abban áll, hogy használható online ügyfélszolgálatként is. A kézműves termékekkel operáló adok-veszek felület, az Etsy például külön profilt nyitott Etsy Support néven, ahol folyamatosan válaszolnak a vásárlók kérdéseire.

A Tumblr lehetővé teszi egy mikroblog üzemeltetését, melyre bármely egyéb felületünkön hivatkozhatunk. Itt sem érdemes fél oldalnál hosszabb szövegeket közölni, viszont kevésbé van megkötve a kezünk, mint Twitteren.

Az Instagram itthon leginkább arról híres, hogy tizenévesek effektelt fotóitól roskadozik. Ez az üzleti szempontból haszontalan felhasználási mód viszont nem az egyetlen, az Instagramban megbúvó lehetőség, ugyanis pont az egyéni felhasználókból álló tömeg alkotja a cégek által közzétett képek közönségét. Rendkívüli lehetőség az Instagram termékeink promotálására. Teljesen ingyen oszthatjuk meg képeinket a világgal, persze ennek feltétele a kiváló minőségű, érdekes képek feltöltése.

A Pinterest Magyarországon még nem örvend nagy népszerűségnek, de a legkreatívabbak már most is igyekeznek okosan pinelni. A Pinterest gyakorlatilag egy vizuális linkgyűjtő, ahol képek formájában tűzhetünk fel különböző hivatkozásokat online tábláinkra. Talán felesleges is részletezni, mi minden hozható ki a magával ragadó kép mögé rejtett tartalomból. A Pinterest egyedi használatának példája egy magyar divatblogger és egy designer outlet közös akciója. A blogger lehozta a hírt, miszerint ha valaki létrehoz a Pinteresten egy táblát, melyen összeállít egy komplett szettet a megadott stílusban egy szintén Pinteresten fellelhető ruhahalmazból, akkor részt vehet a játékban. A játék nyertese, azaz a divatblogger szerint a legjobb outfitet összeállító jelentkező, elutazhat a bloggerrel Ausztriába az outletbe, együtt vásárolhatnak a megnyert utalvánnyal, a nap pedig divatfotózással zárul. Ki nyert ezzel? Az outlet, mert igen sokan vettek részt a játékban, azaz sokan ismerkedtek meg a kínálatukkal. A blogger is, mivel ez az akció természetesen növelte a népszerűségét és erősítette a hitelességét. És természetesen az olvasó, vásárló is nyert, hiszen új ruhákkal, kiegészítőkket, divatfotókkal, kisfilmmel és egy élménnyel is gazdagodott.

Kinek ajánlott?

Azoknak, akikkel fel tudják tölteni az online felületeiket tartalommal.

Mik az előnyök?

Teljesen ingyenes és hatalmas közönsége van.

Mik a hátulütői?

Szükség van hozzá profi szövegírókra és fotósokra.

Mennyibe kerülhet?

Amennyibe a szövegírók és fotósok.

Tippek

Valóban alkalmazzunk profi kreatív szakembereket, mivel a befektetés teljes mértékben megtérülhet.