Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Te is kihasználod a Facebookot - vagy csak ő Téged?


Gondolom, Neked is van Facebook-profilod, sőt, az is lehet, hogy más közösségi oldalakon is regisztrált felhasználó vagy. Feltételezem, a cégednek is van külön Facebook-oldala, hiszen ma már egyáltalán nem kérdés, hogy legyen-e. Legyen! Viszont egyáltalán nem mindegy, mik a céljaid vele. Lehet, hogy megdöbbensz, de azt mondom, elsősorban nem eladási felületként kell tekintened a Facebookra. Hidd el, nem innen fognak özönleni a vásárlók. (Bár, ki tudja, ha elég ügyes vagy, még az is megtörténhet...)

Most talán felmerül a kérdés: "Ha nem adhatok el rajta, akkor mire jó a céges Facebook-profil?"

A helyzet az, hogy ma már mindenki, fiatal, idős, férfi, nő jelen van a közösségi média valamely halmazában. Vannak persze közös halmazok is, de a legtöbb ember a Facebookot használja, efelől nincs kétségünk. Vállalkozásod Facebook-oldalával elérheted mindazokat, akik már vásároltak tőled, tehát az ügyfeleidet, de nem csak őket, hanem az ő barátaikat, ismerőseiket is. Ha egy vásárlód lájkolja egy posztodat, arról tudomást szereznek az ő ismerősei is. Olyan, mintha a boltodból kilépve egy hangosbeszélőn keresztül hírül adná az első útkereszteződésben, hogy "Figyeljetek, emberek! A Xylofon Kft.-nél vásároltam!" Míg azonban ez utóbbi jelenetnek még egyikünk sem volt szemtanúja, addig a lájkolások elég népszerűek és gyakoriak is. Megéri tehát foglalkozni velük.

Facebook

Nézzük pontokba szedve, mire használd a Facebookot!

1) Bizalomépítés
Ragassz történeteket a termékeidhez! Mutasd be a céged munkatársait, így személyes kötődést tudsz kialakítani az oldalad

2) Tájékoztatás
Írj a céged termékeiről, beszélj a szolgáltatásaidról, mutasd meg, hogy értesz a szakmádhoz, sőt, te vagy a legjobb!

3) Szórakoztatás
Ne csak tájékoztass, hanem szórakoztass is! Legyen érdekes, akár humoros, amit megosztasz.

Facebook

Mire NE használd soha a Facebookot?

Értékesítés
A céges Facebook oldal kiválóan meg tudja támogatni az értékesítési tevékenységedet, de nem itt köttetnek a nagy üzletek. Az emberek tájékozódni, szórakozni, kikapcsolódni szeretnének a közösségi oldalakon. Adj meg minden információt magadról, és szórakoztasd őket! Ha kialakul a bizalom feléd, a konkurenciával szemben téged fognak választani, mert úgy érzik, ismernek, és megbíznak benned.

Fűnek, fának?
Ma már azon is túl vagyunk, hogy azt gondoljuk, az oldalkedvelések száma számít. Nem így van! Azokkal az emberekkel építs kapcsolatot, akiknek valóban fontos vagy, legyenek szimpatizánsaid, de hidd el, semmi szükséged csillagászati számú lájkolóra. Leendő vásárlók és már meglévő ügyfelek kellenek, olyanok, akiket valóban érdekel, amit nyújtani tudsz.

Facebook business

Milyen a jó Facebook oldal?

1) Önazonos
Tudd, hogy kik alkotják a célcsoportodat, és ennek megfelelően kommunikálj! Ha pl. fiatalokat szeretnél elérni, ne naplementés Coelho idézetekkel operálj! (Mondjuk amúgy se!)

2) Folyamatosan frissül, aktuális
Hetente minimum 3 új poszt. Te sem veszed meg a múlt heti kiflit az áruházban, de a tegnapit sem.

3) Igényes képekkel van tele
Igen, meg kell őket vásárolni, de megéri. Mivel egy Facebook-posztban mindenki a képre figyel, nem szabad sok szöveget elhelyezni, viszont nagyon fontos a jó kép, de ha igazán profi akarsz lenni, posztolj igényes videókat!

4) Érdekes, izgalmas
Beszélj a cégedről, a szolgáltatásaidról, mutasd be a neked dolgozó embereket, keress a világ híreiből olyat, ami a cégedhez kötődik!

5) Humoros
A legkevésbé érdeklődő emberből is barátot varázsolhat az ízléses, minőségi mosolyfakasztás.