Írj bátran!
Üzenet küldése

Blog

Tudom, mit vettél tavaly nyáron! Avagy ismerjük meg vásárlóinkat!


Nálunk a legfontosabb a vevő” vagy: “A vevőnek mindig igaza van” esetleg:  “Nálunk a vevő az első” és még sorolhatnánk a közhelyeket, melyek mögött néha van értékelhető teljesítmény néha pedig csak üres frázisként puffog a mondat... >>>


Pedig tényleg, a vevő a célpontja a vállalkozási tevénységnek! A vevő fogja eldönteni, hogy megvásárolja-e a terméket, igénybe veszi-e a szolgáltatást, vagy nem. Ezért aztán a meglevő, illetve lehetséges (potenciális) vevőink megismerése kulcsfontosságú felatunk, ha egy vállalkozás irányításában részt veszünk.
 

Rengeteget tudhatunk róla, ha már a vásárlónk:

Milyen gyakran vásárol, mennyit vásárol, mit vásárol, mennyiért vásárol? Hol lakik, hány éves, milyen nemű, mivel jön vásárolni, kivel jön vásárolni? Miért ezt vagy azt a terméket, boltot, szolgáltatást válaszotta? Mi fogta meg a mi márkánkban, milyen érkéket közvetít neki az, hogy nálunk költi pénzét? Mennyire elégedett a döntésével? Mit változtatna? Mit szeretne, mit nem szeretne? Találkozott-e már a hirdetéseinkkel, van-e kuponja, látta-e az órásplakátjainkat? Milyen médiát fogyaszt, melyek a kedvenc honlapjai, mit gondol a Facebookról…

Természetesen ezeket nem tudjuk meg, ha a pénztárgépből kivesszük a tekercset, vagy megnézzük az nyugta-adatbázist, viszont kis költségráfordítással nagyon sok információhoz juthatunk, ha megkérdezzük őket. A piackutatások egyik, ha nem a leggazdaságosabb formája  a meglevő ügyfelek megkérdezése. Amellett, hogy hasznos információkat szerzünk ügyfeleinkről, még márkaerősítő hatással is bír, hiszen melyikünknek nem hízelegne, ha megkérdeznék kedvenc helyéről, termékéről, éreztetve így a fontosságunkat, különlegességünket?

Ptenciális vevők

Amellett, hogy megismerjük a vevőink indítékait, szándékait, szokásait, tovább is léphetünk és megkérdezhetjük azokat is, akiket még nem üdvözölhettünk a vásárlóink között, de szeretnénk, ha a jövőben ez változna.

Érdekelhet minket, hogy, hol, mikor, mennyiért vásárolnak? Miért éppen ott és miért éppen azokat termékeket, szolgáltatásokat fogyasztják, amiket. Mennyi pénzt költenek a konkurenciánál? Mivel fogta meg őket a konkurens ajánlat? Milyen érkéket lát a konkurenciánál? Milyen eshetőségek teljesülése esetén gondolkodna el egy márkaváltáson? Kipróbálna-e más lehetőségeket, termékeket? Ismeri-e a mi saját márkáinkat, mi a véleménye, benyomása azokról?

Minél jobban megismerjük vevőinket, annál tisztábbá, egyértelműbbé válik a fejlődési irány, vagy igény, mellyel tovább építhetjük a kapcsolatot.  Könnyebben megtervezhetjük a médiakampányainkat, ha tudjuk, mit nézek, hallgatnak, olvasnak, ha tudjuk, mire vágynak és mit nem szeretnek.

Tényleg tudom...?

Egy friss nemzetközi kutatás szerint a cégvezetők, a marketingesek 90%-a gondolja , hogy teljes mértékben ismeri a vevőit. Úgy érzik, kiválóan tudják, hogy kik ők, mit szeretnek, laknak, mi a jellemző rájuk. Ennek ellentmondani látszik egy másik felmérés, mely szerint a fogyasztók 70%-a szerint viszont a legtöbb cég, márka egyáltalán nem törődik velük és a legfontosabb céljuk jól láthatóan a profitmaximalizálás. Ez az ellentmondás feloldható, ha a vállalatok megteszik a megfelelő lépéseiket, és minden követ megmozgatnak, hogy megismerjék ügyfeleiket! Akik ezért nagyon hálásak lesznek.