
Marketing tanácsadóként gyakran előfordul velem az az eset, ami néhány hete újra megtörtént. Egy vidéki cég új terméket akart a piacra dobni, és a cégvezető meg a marketinges megmutatták nekem a kampányhoz készített plakátterveket, termékfotókat, bannereket. Kérték, hogy véleményezzem azokat, esetleg válasszam ki a legjobb verziót.
TovábbMegrekedtél? Ötlethiányban szenvedsz? Segítünk!
Egyik - nagyon tehetséges - ügyfelem, aki leginkább maga intézi vállalkozása marketingjét, nemrég gyanútlanul részt vett egy tartalommarketing konferencián, ahol az előadások hevében megfogadta, ha törik, ha szakad, mindenképpen blogolni kezd.
TovábbNemrég szerettem volna végre megrendelni egy könyvet egy webshopból. Régóta nézegettem, végül eldöntöttem, hogy megveszem, így hát leültem, hogy megrendeljem. A könyv témája természetesen a hatékonyabb, hatásosabb online marketing volt.
TovábbElőző levelünkben azt állítottuk, hogy a Facebook kiváló marketingeszköze a márkaépítésnek, ezért egyértelműen érdemes jelen lenni, és tartalmas, igényes céges profilt kialakítani a felületen. Viszont határozottan óva intettünk mindenkit attól, hogy első számú eladási piacként tekintsen bármely közösségi oldalra. Most - ennek ellenére - mégis arról lesz szó, hogyan érjük el a Facebookon, hogy minél több emberhez eljussanak a bejegyzéseink, és ily módon minél több vásárlónk legyen.
TovábbGondolom, Neked is van Facebook-profilod, sőt, az is lehet, hogy más közösségi oldalakon is regisztrált felhasználó vagy. Feltételezem, a cégednek is van külön Facebook-oldala, hiszen ma már egyáltalán nem kérdés, hogy legyen-e. Legyen! Viszont egyáltalán nem mindegy, mik a céljaid vele. Lehet, hogy megdöbbensz, de azt mondom, elsősorban nem eladási felületként kell tekintened a Facebookra. Hidd el, nem innen fognak özönleni a vásárlók. (Bár, ki tudja, ha elég ügyes vagy, még az is megtörténhet...)
TovábbA Google keresőmotorja nagyon kifinomult szoftver, gyakorlatilag mesterséges intelligenciának tekinthető. Ezért aztán nagyon nehéz átverni, ne is próbáld! Ugyanakkor nem titkolja, hogy mire néz rossz szemmel. Összeszedtem most azt a 10 legfontosabb elemet, amit biztosan büntet.
Tovább"Az 5 leggyakoribb marketing hiba"
"A 10 legjobb eladásösztönző könyv"
"7 jótanács, mielőtt szakítanál az ügyfeleddel"
A legtöbben szabálykövetők vagyunk, néha mégis előfordulhat, hogy áthágunk kisebb-nagyobb tilalmakat. Esetenként például arra vetemedünk, hogy gyalogosként átmegyünk a piroson. A vevői magatartás mélyebb motivációinak megértéséhez vegyünk két hétköznapi esetet!
Az egyik szituációban, mondjuk kedd délután 14:30-kor állunk a többi gyalogossal a pirosnál, és bár sietünk a következő megbeszélésre, mégis megvárjuk, amíg zöldre vált a lámpa és a többiekkel együtt lelépünk és átkelünk a zebrán.
Milyen jó is az, amikor első vagy a Google találati listáján, vagy legalábbis az első oldalra sorol a kereső! Ilyenkor csak úgy beesnek az ajtón az ügyfelek, jönnek maguktól. A jót ugyebár könnyű megszokni…
TovábbBevallom, pályafutásom elején nem tartottam túl fontosnak a tartalommarketinget, ám kb. 10 évvel ezelőtt egy tanulságos eset megváltoztatta a viszonyomat ehhez a marketing eszközhöz… Akkor is bebizonyosodott, hogy a tudás nem minden, a vevő fejével kell gondolkodni.
TovábbMarketing tanácsadói munkám során a legádázabb viták mindig a vevőkkel kapcsolatban alakultak ki. Kik ők, mit akarnak, miért minket választanak, sőt, miért nem?
TovábbTe már megfogalmaztad? Esetleg megkérdezted a vevőidet? Vagy eleve tudod?
A jó webszöveg már az első pár sorban tartalmazza a fő mondanivalót, rámenős, lényegre törő, hiszen a vevő általában csak átfutja a szöveget, nem mélyed bele annyira, mint most Te… :-) De mi van, ha nem profi írja a webre a szöveget? Vagy lehet, hogy valaki túl profi? Vagyis mi van, ha nem az ügyfél szemszögéből kiindulva készül a szöveg? Akkor bizony baj van. Ugyanis nem fogják végigolvasni.
TovábbAmikor húsz évvel ezelőtt, nem sokkal a rendszerváltás után, friss diplomásként kijöttem az egyetemről, azt gondoltam, hogy végre eljött a Kánaán, mert immár nem a tervutasítás meg az urambátyám rendszer lesz a fő mozgatóereje a gazdaságnak, hanem a vevő, a fogyasztó, a kereslet kerül a fókuszba.
Tovább“Nálunk a legfontosabb a vevő” vagy: “A vevőnek mindig igaza van” esetleg: “Nálunk a vevő az első” és még sorolhatnánk a közhelyeket, melyek mögött néha van értékelhető teljesítmény néha pedig csak üres frázisként puffog a mondat... >>>
TovábbTévedés ne essék, a honlapok célja nem Önnön nagyságunk/cégünk/márkánk felmagasztalása, istenítése, hanem (bármilyen furcsa is) a felhasználók kiszolgálása. Ezt sokszor nehéz megállni, mert valahogy mindannyian magunkat szeretnénk promotálni és lázasan igyekszünk, hogy bebizonyítsuk, mi vagyunk a legjobbak, mi vagyunk a legjobb választás. Igen, ez így is van, DE előbb azt kell megnéznünk, hogy mit akar a vevő!...>>>
TovábbHa tudni szeretnéd, hogy ki, mikor, honnan látogat a honlapodra, ott mennyi időt tölt, mit néz meg, akkor itt a válasz. A honlapon való látogatásokat folyamatosan figyeli a Google ingyenes programja az Analytics...>>>
Tovább
Facebook, Twitter, Instagram... Aki sikeres akar lenni, ott van a fogyasztó laptopján, tabletjén, telefonján és minden olyan eszközén, mely internetkapcsolattal rendelkezik. A közösségi médiának a marketing szolgálatába állítása mára nem csak opcionális, hanem kötelező...>>>
Tovább